За вайръла с любов или отговор на въпроса „Какво е covfefe”
Да грешиш е човешко, да си туитнеш грешката е Тръмпско. Няколко дни светът беше covfefe, и бизнесите, които се възползваха от истерията, със сигурност, се отличиха. Едни от най-добрите и смели брандове показаха, че най-бързият печели.
Съвсем очаквано, брандовете за кафе се задействаха светкавично поради сходното звучене на новосъздаденото понятие и категорията им продукти. Използването на covfefe вместо coffee, намери заслужено място като име на нова ободряваща напитка със загадъчни съставки, като банер в социалните медии и къде ли още не. Резултатът – тези брандове бяха припознати от аудиторията като актуални и остроумни – с предимство в съзнанието на потребителя.
KFC се възползваха от тайнствената нотка на случката, която кореспондира с ревниво пазената им рецепта. Много на място!
Какво са предпоставките едно съдържание да стане вайръл?
Вайръл съдържанието разчита на 2 неща: самото съдържание да си струва да бъде споделяно и да бъде споделено пред максимално голяма аудитория, за да извлече максимална полза.
- Вайрълът забавлява – всеки има нужда да се разведри от време на време и да си починe от сериозността на ежедневието – хората споделят неща, които са ги разсмяли и които смятат, че биха разведрили и другите. В случая, всички се забавлявахме на гърба на един от световните лидери, а имено – президентът на Щатите. Освен, че беше забавно и загадъчно, стана ясно, че всеки греши.
- Винаги нащрек за горещите теми - Провокативни истории които се зараждат естествено, а не тръгват от масмедиите имат сериозен потенциал да станат вайръл. За това, изводът тук е че винаги трябва да сме там, където тенденциите се зараждат- Туитър, Google Трендс, Buzzsumo. С едната ръка върху пулса на интересните теми за деня, винаги ще знаете от какво се вълнуват вашите потребители.
- Колкото повече, толкова повече - Ако сте развили присъствието си онлайн предварително в социалните медии или пък имате близки връзки с инфлуенсъри, които да ударят рамо, винаги е доста по-лесно. Тръмп има 31млн. последователи в Туитър и това е доста добър форум да влияеш. Резултатът нямаше да е същия ако го следваха 1000 души. Извод: Погрижете се да имате добра комуникационна стратегия за разрастване на аудиторията си в социалните мрежи.
- Бъдете по-бързи от Юсеин Болт – Covfefe явлението имаше жизнен цикъл 4 дни. Днес вече никой не говори за това, защото всеки ден нещо ново е интересно. Идеята е – бъдете бързи. В този случай най-бързите се позиционират в съзнанието на потребителя като интересни и в крак с темите на деня.
Транспортните гиганти Virgin и AirFrance, пък побързаха да подчертаят необятността на услугите си – Ако covfefe беше дестинация, те задължително щяха да предлагат курс до там. Сами разбирате намека.