Нарастващата роля на мобилните технологии при вземане на решение за покупка
Дигиталните технологии променят интеракцията с бранда, не само в момента на покупка, но и на етапите, които предхождат това действие и до голяма степен го определят – добре е да сте с бъдещите си клиенти на всяка стъпка - когато проучват, планират, мечтаят за продукта.
Нарастващият брой покупки онлайн и влиянието в процеса на формиране на решение за покупка, налагат да се отнасяме с голяма отговорност към присъствието си в дигитална среда - респонсив дизайн, интуитивно преживяване, изобилие от полезна информация и ревюта са само част от критериите, които ни правят фактор при решението за покупка.
Онлайн и офлайн преживяваването вече се размиват. За да удовлетворят взискателните си гости, веригата хотели Мариот, вече предлагат онлайн чек ин и чек аут, както и електрнни ключове за стаите. В тази толкова бързо променяща се среда е важно да сме актуални и в крак с новите промени, защото в контекст на дигитално преживяване вече не се конкурираме само с играчите в нашия бранш. Когато потребителят е имал приятно и персонализирзано преживяване някъде в мрежата, той вече ще го очква и сравнява с всеки следващ сайт, който посещава.
Независимо дали покупките са реализирани през мобилен телефон, най-често са предшествани от проучване онлайн.
Използвайте ревюта – Дайте възможност за глас на потребителите си. Ревютата вече са с тежест на препоръка от приятел в съзнанието на потребителя. Те не се възприемат като реклама, за това успяват да минат през филтъра дори на най-чувствителните към реклама потребители.
- Излъчете бестселъри – Когато дадете по-ограничен избор на потребителя, това им помага по-лесно да направят избора си – някой вече е свършил черната работа вместо тях – първата цедка е премината и имаме победители.
- Показвайте продуктите си в реална среда, използвани от реални хора. По тази причина наблюдаваме бум на влогърите от 2015 насам. За това и Инстаграм е мрежата, която води до най- много конверсии – там най-често виждаме необработени или полуобработени снимки на реални хора, които показват как са съчетали новата си чанта, къде спортуват с новите си маратонки, къде са занесли любимата Старбъкс чаша и т.н. Покажете продукта си в действие с видео или снимка. Не забравяйте винаги да разказвате история с визуалното си съдържание.
- Потребителите проверяват онлайн за наличност в магазините. Направете тази информация видима на сайта си. Ако в момента нямате продукта в магазините си, нека е ясно кога отново ще са достъпни за покупка. Най-често потребителите правят проучването си онлайн, но реализират поръчките си директно в магазина – Око да види, ръка да пипне.
- Друг начин, по който потребителите използват онлайн технологии, преди да направят поръчка офлайн е когато са в магазина и оттам директно търсят мнения за продукти, които харесват на място.
- Tag me, I am famous – Колкото повече успявате да ангажирате потребителите си онлайн, толкова по-вероятно е да се сетят за вас и бранда ви когато вземат решение за покупка. Тагвайте последователите си в социалните мрежи в коментари, споделяйте снимките им, благодарете им за ревюта – изграждайте връзката си с тях, за да се чувстват чути и важни. Бъдете сигурни, че ще ви върнат жеста, когато обмислят покупката си.
В заключение, имайте предвид, че качеството на мобилното прежижяваване - бързо зареждане и удобен интерфейс- оказват огромно влияние върху решението на потребителя за покупка – 89% от хората са склонни да препоръчат бранд след позитивно преживяване на корпоративен сайт, а при негативно преживяване 62% не биха купили от този бизнес. Не рискувайте и насочете усилията в оптимизиране на мобилното преживяване на вашия сайт. Огледайте се – всеки е с телефон в ръка и поглед вперен в дисплея си – не изпускайте този потенциал!