bg en de

Маркетинговите трендове в социалните мрежи през 2019

2018 беше важна година за всички социални мрежи, наситена с много позитивни и отрицателни събития, които промениха начина, по който брандовете трябва да ги използват.

Научихме уроците си и споделяме с вас новите трендове за 2019, които трябва да имаме наум при планирането на маркетинговата стратегия тази година:



Инфлуенсър маркетинг: Микро и Нано инфлуенсърите


Инфлуенсър маркетингът се превръща в основна част от маркетинговия микс и поради тази причина компаниите все по-често проучват и подбират подходящи лица в социалните мрежи, които да бъдат посланици на техните марки. С разрастването на инфлуенсър маркетинга, обаче, „големите“ инфлуенсъри често стават прекалено скъпи за повечето малки и средни бизнеси. Тогава на помощ идват микро-инфлуенсърите, които балансират интереса към инфлуенсър маркетинга с подходящия бюджет.

И въпреки че микро-инфлуенсърите нямат reach-а на звездите, те все пак имат голямо влияние върху последователите си. Иманно заради това ако сте избрали подходящ инфлуенсър, дори 40 000 последователи може да бъдат аудитория, която е напълно достатъчна за бизнеса Ви. Например хранителна марка може да постигне много добри резултати с food блогър, добил популярност като онлайн готвач, който има 30 000 последователи и то само за една двадесета от цената, която бихте похарчили за топ chef в социалните мрежи.

И докато микро-инфлуенсърите затвърждават мястото си в бизнеса, същото става и с нано инфлуенсърите или инфлуенсърите, които имат под 10 000 последователи. Може да притежават малък брой последователи, но все пак имат голямо влияние върху тях - чрез работата си, онлайн присъствието или страстта си към определена индустрия или тема.

Нано инфлуенсърите нямат претенцията за голям бюджет, защото все още са нови в света на инфлуенсър маркетинга и търсят партньорства, които уважават ценостите им и биха могли да съществуват в дългосрочен план, а и освен това, до тях можете да стигнете лесно, защото не са заляти от хиляди съобщения ежедневно.


Социалните мрежи и продажбите


Социалните мрежи все повече помагат на потребителите да разберат и да се запознаят с конкретен продукт. Днес вече всеки знае, че компаниите, които инвестират в социалните мрежи, за да представят продуктите и услугите си, са много по-успешни от тези, които избират да не го направят. Според репорта на Mary Meeker върху интернет трендовете през 2018, 55% от запитаните са откирили продукт в социалните мрежи, който по-късно са закупили, като Facebook е мрежата, където най-много хора откриват нови продукти, последвана от Instagram и Pinterest.

Не разказвайте истории, поствайте ги!


Story-тата са навсякъде! Визуалното съдържание във вертикален формат, обикновено видимо само за 24 часа, беше популяризирано от Snapchat и съвсем скоро беше копирано първо от Instagram, а после от всички останали, за да се превърне накрая в глобален тренд. Към момента повече от 400 милиона души постват сторита в Instagram всеки ден, докато Facebook все още се опитва да ги интегрира в ежедневния ни живот.

А какво прави историите успешни?

• Лесни са за създаване
• Пленителни са
• Не е необходимо да се обработват или планират преди да се постнат
• Разчитат на автентичност
• Забавни са
• Не са особено дълги (което е и една от основните причини за успеха на Snapchat)


Видеа, подкастове и live stream


Съдържанието, обаче, далеч надхвърля описаното по-горе – видеата и подкастовете също жънат огромен успех. От възхода на YouТube до появата на IGTV, видеата стават все по-популярен метод за комуникация. Толкова, че Facebook дори настрои алгоритъма си така, че видеата да се появяват по-честно във фийда ни.

Видео маркетингът е полезен както за брандовете, така и за потребителите, които считат видеата за далеч по-атрактивно съдържание от снимковите публикации и е само въпрос на време да превземат напълно света на социалните мрежи. Затова и 2019 ще бъде годината, в която все повече брандове ще експериментират с различен experience по отношение на видео представянето си.


Виртуална реалност


Виртуалната реалност може да направи съобщенията на бранда по-ангажиращи, забавни и ефективни. Например, ако искате да пробвате чифт очила онлайн преди да ги купите, това е възможно благодарение на виртуалната реалност. Facebook инвестира много пари в тази технология, за да направи мрежата по-реалистична. Очакваме с нетърпение!


Сподели тази статия:
Предишна статия
Следваща статия