bg en de

Колко е важна инвестицията в дизайн за вашия бизнес?

Знаете ли, че човешкият мозък възприема по-голяма част от инфромацията за света през очите? Ето защо е важно не само да се чува името на вашия бранд, но и да се визуализира сполучливо. Добрата бизнес стратегия не е просто „To Do List“ и трябва да имате представа не само какво и кога искате, но и да знаете как точно го искате. На кратко - добрият бизнес включва добър дизайн и визия. Точно за това инвестицията в дизайн за лого, банери, визия на уебсайт и визия за принт материали не е за подценяване.

 

Визията на онлайн дома ви


Необходимо е уебсайтът ви да има дизайн, който се вписва в потребителското изживяване, функционалността на сайта и допълва по подходящ начин съдържанието. Сложните анимации, дългите текстови карета, огромният брой изображения (тип галерия на сайт за фотографски конкурс) са част от елементите, които трябва да избегнете. Първото впечатление се създава веднъж и е хубаво да помогнете на клиентите си да се ориентират лесно. Използвайте кратки имена на секциите от съдържанието, както и подходящи изображения.

 

Доверявайте се само на професионалисти


Съвременните технологии ни позволяват да създадем лого или визия за реклама сами. Случва се бързо и с помощта на онлайн учители и свободни програми. Това е чудесно, но има разликата между любителските проекти и тези за бизнеса. В повечето случаи любителите се стараят да се съсредоточат върху семплата и стилна визия. Те просто искат нещо красиво, но красотата има по-различно значение при рекламата. Професионалистите умеят да създадат нещо, което не просто изглежда добре, а нещо, което освен това и работи добре. Шрифт, цветове, послание и подредба, които не са нищо по-малко от сложна визуална комуникация с вашите настоящи и бъдещи клиенти. Не е препоръчително да оставите клиентите си в ръцете на онлайн учител, нали?

 

Добрият дизайн не е банален, затова не искайте "нещо като това"


Дизайнерът се потапя във всеки отделен бизнес и вижда как стоят нещата отвъд баналните асоциации. Той трябва да открие как всеки елемент допринася за идентичността на бизнеса и да илюстрира цялостната картина за него чрез няколко подбрани детайла. Не се забравят и клиентите – обръща се внимание на това, какво търсят и искат те. Това е рецептата, с която инвестицията в дизайн увеличава ROI и създава добър имидж на марката в дългосрочен план.

 

След цветовете, идва ред на... клиентите


Честата промяна във визията на бизнеса не е препоръчителна. Хубаво е да се поддържат поне едни и същи цветове и шрифтове. Създавайте нещо ново, без да унищожавате старото. При драстични промени рискувате да изгубите доверието на старите си клиентите или да ги объркате. Представете си някоя колежка, която всяка седмица сменя мнението си, пък на всичкото отгоре го прави и с прическата си. Нима ще й се доверите? Можете да създадете „Ръководство за стила на марката“, за да ви е по-лесно да откроите уникален стил.

 

Доверете се на дизайнерите


Богатото портфолио плюс умението за комуникация са най-важните качества на добрите дизайнери. Не е достатъчно вашият човек да е прекарал години в обучения, необходимо е и да разбере вашите цели добре, за да ги илюстрира перфектно. Тази комуникация зависи от двете страни и вие трябва да сте отворени към нея. Инвестирането в добър дизайн не е въпрос, а приоритет.  

 

Използвайте правилните изображения


Претруфените сайтове не са любими на потребителите. Има гигантски избор на изображения в интернет, а много от тях са свободни за използване. Хубаво е да използвате и реални снимки за сайта си, ако имате такава възможност (например на екипа или на процеса на работа). Ако не разполагате с подходящи фотографии, то избирайте изображения, които са максимално близко до вашите идеи и процес на работа.

 

Няма нищо лошо в празното пространство


Не се страхувайте да оставите „бяло пространство в сайта си“, а напротив. Не е нужно всеки пиксел на екрана на потребителите да е изпълнен с информация. Свободното пространство спомага за по-лесно систематизиране на информацията в сайта и създава фокус върху важното, а така четенето е в пъти по-лесно.

 

Предвидете мобилната оптимизация за сайта си


80% от интернет потребителите притежават смартфон и „Google“ казва, че 61% тях не биха посетили отново уебсайт, с който са имали проблем. Вместо това 40% от тях, посещават сайта на конкурент. Редно е да помислите за това, когато избирате дизайн за уебсайта си и да се съветвате с програмисти и дизайнери, тъй като приспособяването на декстоп версията към мобилна има своите спецификации.

 

Не усложнявайте


Колкото повече, толкова по-малко. Не прекалявайте, а опростявайте визуалното съдържание. Интернет посетителите никак не обичат визуалната сложност. Колкото по-сложен е вашият дизайн, толкова по-малко той ще се възприема като красив. Откроете се с оригиналност, а не с количество.

 

Използвайте метафори


Когато търсите визия за бизнеса си, сайта си или рекламната кампания е хубаво да казвате малко и да показвате повече. Печелившата формула обаче не е в буквалното изобразяване на това, което искате да покажете. Както е при рекламните текстове, така е и при дизайна за тях  - работете с метафори и асоциации.

 

Освен тези 10 препоръки, можем да ви предложим и професионалното съдействие на ProDesign. Свържете се с нас за повече информация или разгледайте услугите ни тук


Сподели тази статия:
Предишна статия
Следваща статия