Намерете ни

Офис 4

Младост 1, блок 156

София 1784

Покажи на картата

Свържете се с нас

Телефон: +359 2 831 08 68

Мобилен: +359 886 161 063

Е-мейл: office@prodesign.bg

Изпрати запитване
brand love2

Какво е общото между бранда и любовта?

 

Представете си следната ситуация: часове ви делят от Вашата мечтана екскурзия из Европа. Френските лозя. Швейцарските Алпи. Гръцките острови. Планирали сте цялата си ваканция и не можете да чакате повече. Точно на излизане обаче разбирате,че самолетът, който е трябвало да ви отведе в рая, е бил задържан заради механичен проблем (това е по вина на Вашата авиокомпания!) И вие не можете да отпътувате до утре.


Как бихте реагирали в този случай?

Ако сте като повечето хора, ще се разкрещите на служителите на авиокомпанията и ще споделите вашите оплаквания с всеки, който е длъжен да Ви изслуша.
Но един от пасажерите реагира по съвсем различен начин.


Силата на доверието, любовта и уважението

За разлика от повечето си конкуренти, Virgin America, която 4 последователни години заема първите позиции в класациите за най-надеждни авиокомпании, има тенденция да търпи по-малко критики от страна на клиентите, когато нещо се обърка. Вземете, например, тази комуникация чрез Twitter:

 

 blog2

Ако Spirit Airlines, който е на последно място в класацията, беше направил същата грешка, как смятате, че щяха да реагират неговите клиенти?


Защо има разликата?

Две думи : Възхищение към марката - нова концепция, въведена от маркетинговите изследователи C. Парк, Дебора МакКилнис и Андреас Б. Айсингерих в новата им книга „Възхищение към марката : експоненциалния ефект на доверие, любов и уважение към марката“
На по-високо ниво, възхищението към марката може да се определи като безусловна любов към една компания. Потребителите се идентифицират с ценностите и принципите на марката. Този вид връзка между марката и потребителя не е случайна, а се дължи на стратегията на компанията да разработи три основни стълба ,които водят до ,чрез които се постига възхищение:


1. Доверие се постига, когато една компания кара своите почитатели да се чувстват уверени и освободени
2. Любовта към марката се насърчава, когато една компания стимулира у потребителя чувства като топлина, благодарност, носталгия и съпричастност.
3. Уважение към марката се печели, когато вярвания на търговската организация, нейните принципи инадежди са в хармония с очакванията на хората, които тя обслужва.

Точно колко ценни са тези характеристики?

Съставени правилно, те пораждат чувство на възхищение и лоялност сред клиентите, партньорите и служители. Когато някой се чувства дълбоко свързан с дадена компания, той става част от самата нея. С течение на времето, това ниво на възхищение може да доведе до огромни ползи, някои от които са:


• Повтарящи се покупки
• Публична промоция на марката
• Толерантност към грешки от страна на марката
• Привличане и задържане на силни кадри
• Щастливи служители
• Възможности за партньорство


Много просто: Когато компаниите се радват на всеобщо възхищение, те изпитват експлозивен ръст на приходите, подобряване на възвръщаемостта на разходите и добри възможности за партньорства.


Доколко харесвана е вашата марка?

Въпреки че думите "възхищение към марката" се асоциират предимно с концепцията B2C (бизнес,насочен към клиенти), използвана от марки като Virgin, Apple, и Nike, истината е, че възхищението е също толкова ценно и за концепцията B2B (бизнес към бизнес). Просто попитайте Costco, Salesforce, IBM, и Buffer, които са инвестирали значителни средства в разработването на стратегията за възхищение към марката и жънат плодовете на тази концепция.
И сега, въпрос за милион (или милиард) долара:

Успява ли Вашия бизнес да създаде възхищение към марката си?

За да намерим отговор, първо трябва да си зададем следните три въпроса:


1. Вдъхновява ли моята компания?
2. Кара ли хората да се чувстват доволни?
3. Мотивира ли потребителите да правят нещо велико?


Добрата новина: всеки бизнес може да поддържа взаимоотношения със своите клиенти, партньори и служители, базирани на доверие, любов и уважение. Правейки това, обаче, вие трявба да се фокусирате и върху вашите потребители. Кое е това, от което се нуждаят, и как вашият бизнес може да осигури тези неща по начин, който е приятен, забавен, интересен и емоционално удовлетворяващ.

Изпратете запитване

Изпратете запитване

x
Прикачи файл