Намерете ни

Офис 4

Младост 1, блок 156

София 1784

Покажи на картата

Свържете се с нас

Телефон: +359 2 831 08 68

Мобилен: +359 886 161 063

Е-мейл: office@prodesign.bg

Изпрати запитване
branddevelopment

Брандът ти се развива. Не изоставай!

Част V – Растеж и промяна на бранда

Както научихте в част 1, част 2, част 3 и част 4 от серията „Фундаментално изследване на бранда“, брандовете, потребителите и пазарите се развиват непрекъснато. Това, което работи за Вашата марка днес, никой не може да гарантира, че ще работи и утре. Затова е важно да следите промените на средата (както и новите възможности, които се развиват в резултат на тези промени) чрез бранд изследвания.
Чувствате ли се по същия начин, по който сте се чувствали преди 5 години, когато сте купували същите марки? Например, чувствате ли се по същия начин, по който сте се чувствали през 2010 година, когато сте избрали Вашия кабелен доставчик? Какво ще кажете за Twitter? Чувствате ли се по същия начин, използвайки MySpace, тъй както сте се чувствали преди 5 години?
Ще направя предположение, че не се чувствате по същия начин. През 2010 г., кабелните компании са ограничен брой. Днес, кабелните компании получават отрицателна публичност на високи цени и потребителите прекарват повече време в гледане на видео съдържание онлайн и по-малко време в гледане на кабелна телевизия.
По подобен начин, когато Twitter дебютира публично през 2007 г., много хора бяха предпазливи и го приемаха за прищявка. Днес, това е един от най-популярните сайтове в света и играе ключова роля в множество световни събития. MySpace все още имаше много лоялни защитници през 2006 г., но днес, марката е само една хилядна от това, което беше.
Вашият бранд не е изолиран или имунизиран от променящия се свят. Ако брандът Ви не е достатъчно гъвкав, за да се развива и променя заедно с променящия се свят, то може да има много ограничен и кратък живот. Независимо дали изследванията на Вашия бранд показват, че имате възможност за разширяване на бранда или се нуждаете от ребрандинг, необходимо е Вашият бранд да бъде в състояние да се справи с тези промени и да излезе от тях още по-силен.


Растеж и промяна на бранда

При бранд изследванията, свързани с растежа на марката и промяната, е необходима подробна информация относно следните елементи, свързани с бранда Ви:


• Осведоменост;
• Признание;
• Уместност;
• Уникална стойност;
• Ползи;
• Силни страни;
• Слабости;
• Възприемане от потребителите;
• Състезателни приноси;
• Възможности на пазара;
• Пазарна стойност на марката;
• Предпочитания на потребителите;
• Нуждите на потребителите;
• Потребителски емоции;
• Сегментирани клиенти;
• Елементи на идентичността на марката (лого, слоган, съобщения);
• Достоверност на бранд обещанието;
• Навици на покупки на потребителите;
• Бранд доверие.

Използвайте данните Ви и новите познания за клиентите Ви от направените бранд изследвания след като вече сте се ребрандирали, така че да покажете на потребителите си, че това сте Вие – нови и по-добри, усъвършенствани.
Имайте предвид, че когато навлизате в нова категория или нов пазар Вашите бранд изследвания все още не са направени. С други думи, определянето на размера на пазара, публиката, темп на растеж и рентабилност на новия пазар, е само началото. Успешното стартиране на продукта в този нов пазар изисква същите неспиращи бранд изследвания, които разгледахме досега в серията от статии – „Фундаментално изследване на бранда“.

За професионална помощ в областта вижте тук

 

Изпратете запитване

Изпратете запитване

x
Прикачи файл