Намерете ни

Офис 4

Младост 1, блок 156

София 1784

Покажи на картата

Свържете се с нас

Телефон: +359 2 831 08 68

Мобилен: +359 886 161 063

Е-мейл: office@prodesign.bg

Изпрати запитване
brandadvertising2

Дисекция на бранда

Част IV – Възприятията за бранда и пазарната стойност на бранда

Какво мислят за Вашия бранд? Нараства ли пазарната стойност на Вашия бранд? Това са само два от въпросите, на които трябва да можете да отговорите за Вашия бранд, дори и със затворени очи. За да получите тези отговори, трябва да провеждате бранд изследвания. Не можете да измерите ефективността на Вашия бранд, без да знаете какво мислят хората за него. Проучването на възприятията на бранда Ви и пазарната му стойност са във фокуса на настоящата статия.
Първо, трябва да разберете същността на брандинга. Мощният бранд е един от най-важните Ви бизнес активи, дори ако тази сила и значение не могат да бъдат точно измерени. Един силен бранд може да преодолее всеки макро-екологичен проблем и във времето да стане по-силен от всякога.
Например, Toyota е собственик на думата „надежден“ в рамките на автомобилния пазар. Обещанието на марката и позицията бяха подложени на критики през 2009 г. Това повдигна сериозни въпроси за действителната надеждност на автомобилите Toyota. Въпреки това, марката Toyota е толкова мощна, че случилото се бе просто краткосрочно премигване в съзнанието на потребителите. Днес марката е толкова силна, колкото винаги е била.


Изследване на пазарната стойност на бранда

Има много примери, подобни на този с Toyota в историята, при които организациите са направили грешка, която е довела до негативна публичност на техните марки. Една слаба марка има малък шанс да оцелее при подобна атака. Освен това, слабите марки не са наясно с лоялността и маркетинга „от уста на уста“. с помощта на който може се да увеличат продажбите и пазарната стойност на марката.
Най-сигурният начин да гарантирате, че напредък в изпълнението на целите и стойността на маркатае като събирате реални потребителски мнения – както на собствените Ви клиенти, така и на по-голяма част от потребителите от целевия Ви пазар, които са потенциални такива.

По-долу представяме списък с изследователски въпроси, които , които могат да Ви помогнат при изследване на пазарната стойност на бранда Ви във времето сред съществуващите клиенти:


• Колко важна е нашата марка за Вас? (От 1 до 10, от „ Изобщо не е важна“ до „Много важна“)
• Ако продуктът, който търсите, на нашата марка не е на разположение, какво бихте направили? (например, отговорите могат да включват: „ще го потърсите в друг магазин“, „ще купите продукт на друга марка“ или „ще купите заменящ продукт“)
• Подредете нашата марка в зависимост от предпочитанията Ви сред изброените конкурентни марки. (използвайте отговорите на този въпрос, за да научите къде се позиционира Вашата марка спрямо конкурентите)
• Колко често купувате продукти с нашата марка? (изберете отговори, които да дават възможност да се определи до каква степен респондентите използват Вашия бранд и каква е лоялността им)
• Препоръчвали ли сте тази марка на друго лице? Кога и къде? (предложете времева рамка и възможности за избор на местоположение, както и опция "други")


Изследване на възприятието за бранда

„Предпочитаната марка“ означава нещо за потребителите, които я купуват.. Какво ще стане, ако потребителите и представите за Вашата марка са напълно различни от тези, сред които сте се позиционирали чрез рекламата и маркетинг комуникациите?
Ако не разбирате възприятията на потребителите за бранда Ви, не можете да отговорите ефективно на пазара и да развиете бизнеса си,. Когато става въпрос за брандиране, обърканите потребители са рецепта за провал. Следователно, уверете се, че винаги знаете как потребителите възприемат бранда Ви, използвайте мониторинг, с помощта на постоянни бранд изследвания.

Започнете Вашите бранд изследвания с някои от следните въпроси и научете как потребителите възприемат бранда Ви:


• Коя дума Ви идва на ум, когато чуете името на марката?
• Защо бихте избрали тази марка, пред останалите?
• Какво предлага марката, което конкурентите не предлагат?
• Ако тази марка беше човек, кой щеше да бъде?
• Какво липсва на тази марка?
• Защо бихте препоръчали тази марка на други хора?
• На кого бихте препоръчали тази марка?

Забележете, че повечето от въпросите в секцията изследване на пазарната стойност на бранда Ви по-горе е не е съсредоточена върху това „как“, „кога“ и „къде“, а върху въпросите, свързани с това как потребителите възприемат бранда Ви – „какво“, „кой“ и „защо“. Както сами можете да установите, всички въпроси са такива, които могат да Ви помогнат да развиете своята марка и това да доведе до бъдещ успех.

Може да видите част 1 от статиите, посветени на фундаменталното изследване на бранда тук, част 2 тук и част 3 тук
За професионална помощ в областта вижте тук

Изпратете запитване

Изпратете запитване

x
Прикачи файл