Намерете ни

Офис 4

Младост 1, блок 156

София 1784

Покажи на картата

Свържете се с нас

Телефон: +359 2 831 08 68

Мобилен: +359 886 161 063

Е-мейл: office@prodesign.bg

Изпрати запитване
promotion brand2

Как да промотираш бранда си?

Част III – Промоции на бранда

Досега в поредицата фундаментално изследване на бранда научихте как да използвате изследванията за развитие и за създаване на марката. Сега е време да научите как се провеждат изследвания, които ще Ви помогнат да разработите ефективни промоции. Можете да създадете най-невероятни маркетингови промоции в света, но ако тези промоции не са точно за Вашата марка и аудитория, те няма да доведат до желаните от Вас резултати. Не изпълнявайте маркетингови инициативи все едно играете дарц на сляпо. Това е все едно да хвърляте пари на вятъра! Вместо това, използвайте изследванията, за да гарантирате, че Вашата промоция ще даде резултатите, които искате и от които се нуждаете.
Преди да продължите, трябва първо да определите какво влиза в промоцията на бранда. Това е повече от просто реклама. В действителност, това е основна част от бизнеса Ви.


Изследванията на бранда и четирите п-та

Какво наричаме четирите п-та? Наименованието идва от първите букви на четири английски думи, които са основните елементи от всеки маркетингов микс:
Продукт (Product): Вашият продукт е това, което предлагате на потребителите за конкретна цена.
Цена (Price): Вашата цена е сумата в лева, която потребителите трябва да платят, за да получат Вашия продукт.
Място (Place): Място в маркетинговия микс се отнася до процеса на разпределение от производство до транспорт, търговия на дребно, прекупвачи, търговска площ и така нататък.
Промоция (Promotion): Частта промоция в маркетинговия микс се позовава на маркетингови тактики, които изпълнявате, за да се повиши осведомеността, признаването, продажбите и лоялността към Вашите продукти.
Вашият бранд обхваща всички части на четирите п-та и всички елементи на Вашия маркетингов микс.


Промоциите включват много повече от рекламите

Какво представляват промоциите? Това е объркваща дума, защото промоция се използва както за краткосрочни маркетингови тактики, като например продажби и отстъпки, така и за цялостния аспект на промоции на маркетинговия микс.

Ето списък от общи маркетингови тактики, които са част от Вашата бранд промоция:


• Реклама;
• Пряката пощенска реклама и имейл маркетинг;
• Участие в социалните медии и публикуване на съдържание;
• Търговски изложения и събития;
• Публичност;
• Опаковки.


Разбира се, пълният списък на тактическите маркетингови промоции може да бъде много дълъг. Въпросът е да се разбере, че промоции са всички начини да популяризирате Вашия продукт и Вашия бизнес пред Вашата аудитория. Трябва да сте сигурни, че промоционалните дейности, които провеждатеи почти винаги струват пари, ще доведат до приемлива възвръщаемост на инвестициите. Именно тук ще Ви помогнат изследванията.


Изследванията на бранда и трите м-та

Изследванията на бранда присъстват в три фази: преди да създадете промоция, по време на периода на промоцията и след края на промоцията. С провеждането на продължаващи изследвания, можете да научите кои са най-добрите промоции за Вашия бранд.
Маркетолозите използват трите м-та, за да развиват промоции, които включват медии (media) (например интернет страницата, на която ще бъде поставена една реклама), съобщение (message) (това, което ще се каже в рекламата) и режим (mode) (начинът на работа на рекламата – например, движение нагоре, разширяване на прозореца, анимация, статични банери и т.н.). Взимайки предвид трите м-та, Вашите изследвания на промоцията на бранда трябва да се отнасят точно като:

Медии: Какви медии използа Вашата аудитория? Кога и къде потребителите имат достъп до тази медия?


Съобщение: Какво ще каже Вашето съобщение? Как ще адресирате различните съобщения към отделните сегменти от аудиторията си? Дали Вашето съобщение апелира пред Вашата целева аудитория на базата на медиите, чрез които промоцията Ви ще успее? Какви съобщения аудиторията иска и се нуждае да чуе от Вас чрез тези медии? Вашите съобщения правдоподобни ли са и дали предизвикват потребителите към желано действие?


Режим: Как рекламата Ви ще достави Вашето послание? Вашата аудитория реагира ли отрицателно на онлайн изскачаща реклама? Има ли специфичен начин, чрез който Вашите целеви аудитории биха искали да видят маркетинговите Ви послания? Дали 30-секундна телевизионна реклама е по-ефективна от половин час телевизионна програма, която представя продукта по информативен и обективен начин? Кое по-ефективно ще предизвика аудиторията Ви към действие? Как Вашата аудитория предпочита да получава съобщения?
Времето, прекарано в бранд изследвания, за да научите къде, кога, какво и как ще насочите Вашия бранд, е от съществено значение за Вашия маркетингов успех. В противен случай, Вие просто играете дарц на сляпо, надявайки се да ударите в десетката, без да имате гаранция, че ще стигнете дори и в близост до нея.

Може да видите част 1 от статиите, посветени на фундаменталното изследване на бранда тук и част 2 тук.

За професионална помощ в областта вижте тук

Изпратете запитване

Изпратете запитване

x
Прикачи файл