Намерете ни

Офис 4

Младост 1, блок 156

София 1784

Покажи на картата

Свържете се с нас

Телефон: +359 2 831 08 68

Мобилен: +359 886 161 063

Е-мейл: office@prodesign.bg

Изпрати запитване
brand position 2

Защо Позициониране и Идентичност са вълшебни думи?

Част II – развитие на бранда

В първата част от статиите, посветени на фундаменталното изследване на бранда, разгледахме развитието на бранда и стратегическото планиране. Във втората част ще се запознаем с това какви изследвания на марката трябва да се правят по време на процеса на създаване на марката.

Бранд позициониране

След като разберете пазара, на който Вашата марка ще се състезава, и сегментите на потребителите, които пазаруват в този пазар, е време да се определи по какъв начин Вашата марка ще се позиционира спрямо конкурентните марки, с цел да отговорите на нуждите на потребителите, да увеличите продажбите си и да определите какви са силните и слабите страни на Вашата марка.
Върнете се към първата част от статията, където сте дефинирали уникалната стойност и диференциацията на Вашата марка. Използвайте тази информация, за да определите какво е обещанието на Вашата марка към потребителите. Тествайте чрез бранд изследвания дали обещанието на марката Ви предизвиква желаната реакция от страна на потребителите. Вашето обещание на бранда трябва да се харесва на потребителите, трябва да решава техните проблеми или да отговоря на техните желания, както и да отличи Вашата марка от останалите. С други думи, с какво това, което обещавате чрез бранда Ви, е по-добро и по-различно от другите на пазара.
Използвайте Вашите данни от изследванията за сегментиране, за да се убедите, че Вашата марка е позиционирана правилно. Продължавайте да следите реакцията на потребителите си към текущи реклами и промоции,за да разберете кое е май-ефективното решение за вашата аудитория Помислете за това, което прави Apple. Хора от всички възрасти притежават Ipod, но продуктът достига по много различен начин до хората на 40-годишна възраст и до децата на 14. Името на марката е едно и също, но чрез рекламните си съобщения Apple обещава различни неща за различните аудитории, защото отделните сегменти използват Ipod по различен начин.
Крайната употреба на продукта остава същата – слушане на музика или аудио съдържание – но причините тези аудитории да слушат музика на Ipod-и не са еднотипни, както и навикът за слушане е различен (например, слушане с Ipod в колата по време на пътуване до работата или слушане на музика на Ipod в задния джоб, докато чакаш училищния автобус). Помислете, аудиторията на Вашата марка ще се състои от различни сегменти, които искат да „чуят“ различни неща от Вашата марка.


Бранд идентичност

След като позиционирате марката си, можете да създадете материалните елементи на самоличността на марката като име, лого, цветова палитра, съобщения и други изображения. елементите на бранда трябва да притежават визуални, слухови и обонятелни възприятия. Те трябва да отговарят на Вашето бранд обещание, както и на очакванията на потребителите за Вашия бранд.
Това е мястото, където бранд изследванията се превръщат в критичен компонент за успеха на Вашата фирма. Не само защото е необходимо да разберете какво искат потребителите, от какво се нуждаят и какво очакват от марките на Вашия пазар, но също трябва да разберете какви изображения, цветове и послания са подходящи и убедителни за Вашия бранд.
Задавайте задълбочени въпроси, за да разберете кои думи и фрази са добре приети и кои не са. Научете какви са предубеждения на потребителите и определете на какво са склонни да вярват. Колкото повече информация съберете в по-ранния етап на развитие на маркататолкова е по-голям шанса да позиционирате Вашата марка, така че да Ви носи повече успех. Не пренебрегвайте изследванията сега или ще усетите негативните ефекти от Вашето преднамерено мислене на по-късен етап.

Може да видите част 1 от статиите, посветени на фундаменталното изследване на бранда тук
За професионална помощ в областта вижте тук.

Изпратете запитване

Изпратете запитване

x
Прикачи файл