Намерете ни

Офис 4

Младост 1, блок 156

София 1784

Покажи на картата

Свържете се с нас

Телефон: +359 2 831 08 68

Мобилен: +359 886 161 063

Е-мейл: office@prodesign.bg

Изпрати запитване
brand identity3

Как брандът ти да бъде по-добър от бранда им?

 Част I – Бранд развитие и стратегическо планиране

Две са основните причини, поради които изследването на бранда е критичен компонент за успеха на всеки бизнес. Първо, чрез изследвания на бранда се осигуряват точни данни, с помощта на които се взимат ефективни бизнес решения. Второ, създава се възможност за по-дълбоко проникване в съзнанието на потребителите, които не винаги действат по начина, по който казват, че ще го направят. Вашият бранд е един от най-ценните активи на фирмата Ви, но твърде често, фирмите пропускат съществените изследвания на бранда твърдейки, че те вече знаят какви са техните клиенти, какво те искат и кои са техните целеви аудитории. Но наистина ли е така? Вероятно не.

Изследването на бранда не е нещо, което се прави веднъж. Вашата марка докосва всяка част от бизнеса Ви и всяка част от изживяването на потребителите. Ето защо, бранд изследванията трябва да са в постоянен ход, за да потвърдите, че Вашата марка непрекъснато изгражда собствен капитал и печели място в съзнанието на потребителите. В баланса на Вашата фирма няма място за "стойността на марката", но това е мощен бизнес актив, който заслужава да бъде приоритизиран и изследван постоянно.
Не забравяйте, че светът се променя по-бързо от всякога и това означава, че Вашата марка трябва да удовлетворява динамичните нужди на потребителите и развитието на пазара. Лесно е да пропуснеш някоя тенденция, ако не си сверяваш часовника чрез постоянни маркетингови проучвания.
В тази статия ще научите повече за необходимите бранд изследвания, , определянето на пазара и правилното сегментиране на аудиторията.


Определяне на пазара

Как може да сте сигурни, че Вашата марка е позиционирана правилно спрямо конкурентите и че предлага на потребителите точно това, което искат и от което се нуждаят, ако не знаете какво се случва на пазара? Не можете. Това е моментът, в който изследването на бранда трябва да започне.
Вашата цел на този етап от бранд изследванията е да получите пълна представа за пазара и за това как потребителите възприемат всички марки, позиционирани на този пазар.

Важно е да се събере информация за пазара по следните въпроси:


• Кои марки имат най-високите нива на невъоръжено осведомяване?
• С какви думи потребителите свързват останалите марки на пазара?
• Какво харесват потребителите в марките на пазара?
• Какво потребителите не харесват в тези марки?
• Какво мислят потребителите, че липсва в марките, които са на пазара?


С други думи, бранд изследванията трябва да идентифицират съществуващите нужди и желания на потребителите и да определят кои марки успяват да отговорят на тях. Тук е моментът, да диференцирате Вашата марка и да определите уникалната й стойност.


Сегментация на потребителите

По време на изследванията за развитие на марката, трябва да се определи кои са Вашите потребители. Това е Вашата целева група (може да има повече от една), която е съставена от хората, които са най-склонни да купуват услугите или продуктите на Вашата марка и го правят често.
След това, трябва да се сегментира аудиторията на по-малки групи от хора със сходно поведение, така че да можете да разработите конкретни рекламни и бранд апели, които да се харесат на тези сегменти и по този начин най-успешно да повишите популярността на марката и продажбите си.
Забележете, че сме използвали думата „поведение“ в предходния параграф, а не демография. Това е така, защото твърде често, фирмите сегментират потребителите си с помощта на демографски критерии като възраст, пол, доходи и така нататък. Докато демографските характеристики могат да бъдат много полезни при медия планиране и вторични маркетингови дейности, то не трябва да бъде основният инструмент при сегментацията на аудиторията.
Ето защо бранд изследванията са толкова важни за сегментирането на аудиторията. Вашите изследвания трябва да започнат чрез идентифициране на това, което хората купуват на Вашия пазар, колко харчат, колко често купуват, кога купуват и демонстрират ли лоялност към марката.

След това трябва да се съберат поведенчески нагласи като зададете въпроси на аудиторията, които Ви позволяват да научите следното:


• Защо потребителите избират една марка за сметка на друга?
• Защо потребителите избират да не купуват други марки?
• Защо потребителите купуват често или рядко?
• Защо потребителите купуват в конкретен магазин?
• Как потребителите използват марките, които купуват?
• Кога потребителите използват марките, които купуват?
• Как потребителите правят решение за действителна покупка?

След като сте напълно разбрали Вашия пазар и аудиторията си, е време да определите позицията на Вашата марка и да развиете идентичността й.
За професионална помощ в областта вижте тук

Изпратете запитване

Изпратете запитване

x
Прикачи файл