Намерете ни

Офис 2

Младост 1, блок 156

София 1784

Покажи на картата

Свържете се с нас

Телефон: +359 2 831 08 68

Мобилен:  +359 887 986 909

Е-мейл: office@prodesign.bg

Изпрати запитване
AdobeStock 105221056 3.2

Как се изгражда успешен бизнес профил в Instagram?

Социалните мрежи се утвърдиха като един от основните начини за представяне на продукти и поддържане на бранд идентичност. В последните години Instagram стана ключов канал за постигане на Brand Awareness. С над 800 милиона активни потребители всеки месец, той се превърна в нещо повече от платформа, в която качваш снимки, за да споделяш преживявания с приятели.
Все повече компании се ориентират към Instagram, когато искат да изградят лице за бранда си. Благодарение на Instagram потребителите могат да ви виждат всеки ден, да следят новите продукти и да се ангажират със съдържанието, което им споделяте.

Искаме да споделим с вас няколко прости стъпки при изграждането на успешен Instagram профил за бизнеса.

ПЪРВО, помислете за стратегията. Към какви хора е насочен бизнесът ви? От какво се интересуват те? Знаете ли кои са конкурентите ви и какво постват? А вашата цел каква е?
Трябва да отговорите на тези и още много въпроси на старта, за да изградите стабилен и успешен бизнес профил. Ключово е да определите добре таргет групата си. Така ще може да планирате ангажиращи постове, заглавия и да пращате подходящо съобщение към потребителите си. Предварителното планиране и изграждане на постинг план е препоръчително, защото той позволява съдържанието да се обмисли и предвиди. Така ще сте сигурни, че няма да пропуснете нито един важен момент. Това обаче съвсем не трябва да ви ограничава – ако имате нещо, което смятате, че е подходящо да кажете в момента – направете го! Само се уверете, че то пасва стилово на вече планираните месечни публикации. Целете се към последователността – чрез нея се гради стабилна идентичност, която е разпознаваема за интернет аудиторията ви. Не забравяйте, че всеки един последовател е потенциален ваш клиент.

Добре де, а как се правят постове, които са „ангажиращи“?

ВТОРО, уверете се, че публикувате актуално съдържание за бизнеса си. Последователите ви не искат да научат за новия супер готин продукт... от по-миналия месец. Ако планирате да представяте нова услуга за другия месец, включете го в постинг плана още сега. Това позволява на хората да следят новостите, свързани с вас, и да се почувстват част от вашата общност.

Искате ли да повишите харесванията и коментарите си?
ТРЕТО, можете да използвате заглавия, които подтикват към действия. Например, ако отправите въпрос към последователите си, те ще започнат да коментират. Игрите са друг начин да поддържате ангажираност. Обикновено с тях се сдобивате и с нови последователи, особено ако изберете атрактивна награда за победителите.
ЧЕТВЪРТО, ако искате да наберете бързо популярност, инвестирайте в реклама с инфлуенсъри. Подберете такива, които са близо до бизнеса и таргет групата ви. Не забравяйте и „обикновената“ реклама чрез популяризиране на публикации, част от месечния ви план, но таргетирайте така, че да бъдете видени от всички заинтересовани потребители.

ПЕТО, не забравяйте и сторитата. Те са перфектният начин последователите ви да са с вас всяка ваша стъпка. Споделяйте видео съдържание или подканвайте да видят новите ви публикации. Instagram потребителите определени ще ви забележат.

И НАЙ-ВАЖНОТО – самите снимки. Instagram все още е платформа именно за споделяне на визуално съдържание и ако снимките ви не са качествени и естетични, няма да имате голям успех. Проучете какво работи точно за вашата сфера, но някои правила винаги важат – целете се към високо качество, постарайте се снимките във фийда да си отиват, поставяйте отличителен знак на фирмата и се уверете, че не поствате само, „за да има“.

ПОСЛЕДНИЯТ съвет е да анализирате това, което имате. Бизнес профилите в Instagram ви позволяват да видите готов анализ за акаунта си – колко посещения на профила имате, колко хора си ви видели, на каква възраст и от къде са последователите ви. Използвайте го, за да видите какво сте постигнали и го използвайте като база за изграждане на бъдещи стратегии.
Ако трябва да обобщим – изградете облик на бизнеса си и се придържайте към него, постарайте се да държите последователите си ангажирани, поствайте качествени неща и правете анализи.

Успех!

 

 

Изпратете запитване

Изпратете запитване

x
Прикачи файл