Untitled 1

Резултатно ориентиран маркетинг - Creativе част 2

Публикувано от Дарина Петрунова на 16 Август 2016 | Коментари

Етикети: , , ,

                                       .          
   

част 2 : Изграждане на творческата концепция

 

В първата част ние се фокусирахме върху това как да създадем ефективен брифинг, как той оказва влияние не само върху маркетингови операции, но и върху всеки аспект на Вашата кампания. След това изготвихме кратък списък с техники, чрез които да постигнете по-голяма ефективност.

В тази статия, ние ще направим oще една крачка по пътя към резултатно ориентирания маркетинг  като отправим поглед към един основен елемент, който има огромно влияние върху ефективността на кампанията.

Изграждане на творческа концепция

Творческата концепция помага да се определи сърцевина на рекламното съобщение.Тя е в основата на съдържанието на кампанията и съдържа основните теми, които желаете да бъдат съобщени на Вашата целева аудитория.

Тя също така помага да се създаде емоционална връзка с компанията. Именно този аспект  е изключително важен, тъй като и в двата B2C (бизнес, ориентиран към клиенти) и B2B (бизнес, ориентиран към бизнеса) маркетингови канала целевата аудитория е силно подвеждана. В този случай главна роля играе начина, по които вашето рекламно послание ги кара да се чувстват.

Значителен процент от нас разчитат на инстинктите си при избора между няколко опции. И в много случаи, след това рационализираме своя избор.

B2B vs.B2C

Конвенционалната мъдрост ни казва, че бизнес решенията и покупките в домакинствата се влияят от различни процеси при вземане на решения. Но при по-внимателно вглеждане, става ясно, че и двете B2B и B2C покупки произтичат от чувство на увереност, усещане, че правим правилния избор.

Вие можете да се стремите към популялизиране на Вашия продукт или услуга като залагате на различни изследвания, което е често срещана в B2B маркетинг стратегия - но хората не винаги се доверяват на точни факти и проучвания. Потребителите действат на базата на  комбинация от логика и емоционална интелигентност.

Така че, ако лицата, които вземат решение за извършване на дадена покупка, не са убедени, че правят най-добрия възможен избор чрез закупуване на именно вашия продукт, те не биха си го набавили. Това означава, че Вие не сте им представили достатъчно добра причина, за да ги подтикнете към действие.

Казано по-просто, инстинкта играе жизнено важна роля при вземането на решение. И успешните концепции - без значение дали B2B или B2C  са тези, които могат да влияят на психиката на купувачите, да ги убедят, че покупката е правилната стъпка.

Спокойно може да кажем, че творческата концепция е от съществено значение за резултатно - ориентирания маркетинг.

Основите елементи, водещи към успех :

Целият смисъл на провеждане на една рекламна кампания е да се провокира определена промяна в поведението на Вашата целева аудитория, а именно да я накарате да мисли като Вас самите. Изградете Вашата рекламна концепция с тази цел, изложете идеите, мотивите и ресурсите си, така че всички участници в кампанията да са запознати с Вашите задачи и начините за постигането им.

Ориентираните към резултати творчески концепции трябва да включват минимум  следното :

•          Заден план. Обобщава необходимата Ви информацията, показва проблемите на целевия пазар; как решението отговаря на техните предизвикателства и защо.

•          Тема. Представя основните идеи, които носи посланието към публиката, разяснява как тези елементи оформят тълкуването на вашето съобщение.

•          Експозиция. Обяснява как съдържанието и дизайна на кампанията ще работят заедно, за да достави съобщението и да подтикнат публиката към действие.

•          Тон. Показва ясно нагласата си за света като цяло.

Инвестиция в Marketing ROI

По същия начин, по който ефективният брифинг изгражда силна кампания, правилното проучване на концептуалните елементи ще намали времето за детайлизиране на проекта.

Както с всяко друго маркетинг решение, трябва да базирате решенията си на базата на точни данни. Не е добра идея да разчитате само на своята интуиция, тъй като трябва да покажете как вашата концепция се вписва в цялата маркетингова стратегия. С тези усилия се създава оптимизация на целия проект.

В следващата част, ние ще разгледаме как жизнения опит на аудиторията формира тяхното възприятие към Вашата кампания, как мобилните медии се вписват в нашия резултатно - ориентиран маркетинг и как може да адаптирате вашето творческо съдържание, така че  да отговаря на избраната от Вас среда - важен фактор за съвременните дигитален маркетинг.

 

comments powered by Disqus