hands 743 492

Резултатно ориентиран маркетинг – Creative

Публикувано от Дарина Петрунова на 12 Август 2016 | Коментари

Етикети: , , ,

 

Част 1: Ефективeн - Creative Брифинг

 

Като рекламна агенция, ние знаем, че единственото нещо, по-важно от генериране на ROI (възвръщаемост на инвестицията) е да успеем да покажем как сме я постигнали. Правейки това, ние печелим увеличаване на нашия бюджет и демонстрираме значението на маркетинга за нашата организация.

Много фактори определят степента на ROI, но има един, който не може да бъде игнориран -качеството на вашия Mаркетинг - Creative . Заедно с дистрибуцията и производителността, творческия аспект на Вашата кампания може да я извиси или срине.

По време на тази серия ще разгледаме четирите стъпки, които Вие или Вашата рекламна агенция, трябва да предприемете , за да постигнете по-добри резултати от Вашия маркетинг - Creative.

Днес, ще се запознаем с първата.

Ефективен Creative – Брифинг.

Опитът ни показва, че когато творческото съдържание е фокусирано върху една - единствена задача, се постигат отлични резултати. И този процес започва с определяне на точно поставени цели, които желаем да бъдат постигнати.

Всички мениджъри ще се съгласят, че творческата задача е най-важният елемент във всяка една рекламна кампания. Повечето от тях обаче отаказват да присъстват на срещите, предвидени за обсъждане на маркетинговите стратегии. В този случай не може да се очаква нищо полезно от Вашата агенция или дизайнер, освен ако не отделите време, за да ги изслушате.

Но не всичко е въпрос на Creative.

Koлкото повече време ще прекарате в среща с Вашия екип, толкова по-малко ще се наложи в бъдеще да доизаснявате различни детайли. Това е инвестиция в производителността.

Нещо повече, вие също така ще бъдете в състояние по-добре да прецените резултатите, чрез измерване на целите.

Така че, ако прекарате малко повече време в брифинг в началото, ще си спестите много стрес и главоболия през останалата част от кампанията и много по-лесно ще можете да докажете вашия ROI.

Какво е ефективен Creative - брифинг?

 Един ефективен брифинг вдъхновява творческия екип с ясни и  кратка посоки, без ненужна информация. Това ясно очертава важнте аспекти и подробности.

 Ние препоръчваме,  всички творчески брифове да включват следните раздели:

Детайли: Обща информация за проекта. Включително отговорните лица, бюджети и срокове.

Background: Какво продавате? Предоставяне на информация, която трябва да бъде включена в кампанията и SWOT анализ.

Творчески насоки: Каква е основната цел на този проект и кои са трите най-важни подцели? Направете резултатите и целите специфични и измерими, след това предизвикайте служителите си да стигнат до тях.

Публика: Кого искате да достигнете? Тук трябва да предоставите цялата информация за Вашата аудитория, от която творческия екип има нужда: Какво мисли аудиторията за вашата компания, продукт или услуга? Защо трябва да ги е грижа?

Конкуренти: Кои са Вашите конкуренти? Говорете за това, което отличава Вашата компания и Вашия продукт или услуга, но не забравяйте да включите подробности за това, което конкурентите Ви казват на аудиторията.

Тон: Как да общувате с публиката? Този раздел предоставя детайлите, които творчески екип се нуждае, за да се определи как ще бъдат доставени съобщението и съдържанието. Какво се харесва на вашия целеви пазар?

Съобщение: Точно това, което трябва този проект да каже на света. Разяснете на екипа, това което искате вашата аудитория да възприеме от рекламното послание.

Дизайн: Проектът трябва ли да се придържа към указанията корпоративен брандинг или може да има свой собствен образ и стил? Тук е мястото, където трябва да се поставят ограничения (ако има такива), които ще водят към правилната посока.

Тези основни насоки помагат на Вашия творчески екип да се сдобие с информацията, необходима за постигане на резултатите, отговарящи на Вашите желания.

Въпреки, че един бърз и кратък брифинг може да изглежда изкушително, ние горещо препоръчваме да организирате задълбочена и добре подготвена среща. Една цяла страница, пълна с клишета няма да е толкова полезна, колкото един прост параграф, който казва на творческия екип, това което те трябва да знаят.

Ако следвате указанията, показани по-горе, Вашият творческия екип ще върви по пътя към предоставяне на „концепцията убиец“ за новата си кампания (нещо, което ще разгледаме и в следващата статия).

Така че е желателно да прекарвате повече време в творчески срещи. Всъщност, прекарвайте много повече време в творчески срещи... Както казахме и преди, това е инвестиция, която спестява време, намалява недоразуменията и ви помага да покажете, че можете да постигнете  по-добри резултати във всички области.

 

comments powered by Disqus